Gör egna julklappar

Som jag skrivit i flera tidigare inlägg älskar jag att ge bort presenter, både hemgjorda och köpta, men tyvärr har inte alla den förmån att ha en relativt hög månadspeng och ett jobb så man kan spara sina pengar, och då är egengjorda presenter en toppenidé. Det här är ett relativt billigt projekts som dock kan vara lite svårt. 
 
För chokladtryffeln, klicka här eller på bilden.
 
Obs: Jag bytte ut kryddorna mot rivet apelsinskal!
 
För apelsinmarmelad, klicka här eller på bilden.
 
Obs: Var noga med att inte få något av blandningen på en varm platta för då kan det bränna fast och bränt socker på spisar kan vara förödande. Det är inte omöjligt att få bort, men det kan vara riktigt svårt om man inte vet hur!
 
Köp några fina glasburkar att förvara marmeladen i :)
 
Jag har inga andra bilder än det färdiga resultatet och ännu närmre jul kan jag visa er hur man kan presentera sina godingar! 
 
 
 
HEJDÅ SÅ LÄNGE
 
 

Kommentera här: