♥ Bananträd ♥

För ungefär tre år sedan (fyra vid jul) köpte jag en väldigt liten bananplanta till pappi, som jag tyckte var gullig. Den köptes bara på ica för ca 50 kronor så jag trodde ju aldrig att den skulle fortsätta leva så länge. Men ju längre tiden gick, desto större blev den, och större och större krukor köptes.. 
Bananplantor i allmännhet 'tappar' mycket vatten, genom dess blad. Alltså, vattnet som sugs upp genom rötterna, reser genom plantans kropp och tränger sedan ut genom bladen och droppar på golvet. Men häromdagen så lyckades jag fånga en bild på en enorm vattendroppe som låg och vinglade på ett blad :) Mycket vackert! 
Ni får ursäkta att jag alltid vill redigera mina bilder, men jag tycker att de ser finare ut och därav lite trevligare att titta på!  
Kram, Linda
 

Kommentera här: